СТРАТЕГІЧНА освітня програма Ужгородського ліцею ім. А.Волошина
Освітня програма Ужгородського ліцею імені Августина Волошина на 2024/2025 н.р.
Критерії оцінювання
навчальних досягнень здобувачів освіти в Ужгороському ліцеї ім. А.Волошина
На даний у нашій країні у тому числі і в Ужгородському ліцеї ім. А.Волошина триває переорієнтація процесу навчання на розвиток особистості учня, на уміння його самостійно оволодівати новими знаннями, на формування функціональних , мотиваційних та соціальних компетентностей.У контексті цього змінюються і підходи до оцінювання як складової освітнього процесу. Для забезпечення цілісності освітнього процесу необхідно враховувати результати оцінювання навчальних досягнень учнів у доборі змісту, форм і методів роботи для кожного уроку чи заняття.
Ліцей враховує першочерговість формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання, визначати для себе подальші завдання. Майже кожний урок містить елементи роботи з учнями за результатами оцінювання, самооцінювання та взаємооцінювання.Під час оцінювання навчальних досягнень враховується дотримання учнями принципів доброчесності.У разі порушення учнями принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності.
Керуючись правом на автономію у виборі змісту, форм і методів роботи, учитель у ліцеї може використовувати самостійно визначені ним способи фіксації зворотного зв’язку з учнями та їх батьками. Оцінка результатів навчання учнів є конфіденційною інформацією, яку вчителі ліцею повідомляють лише учневі, батькам або іншим законним представникам.
При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв’язку.
Оцінювання результатів навчання учнів у ліцеї урегульовано такими документами:
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17, п.8);
- Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369;
- Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів (5-9 класи, НУШ), наказ МОН № 1093 від 02 серпня 2024 року
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304) (чинні для 6–11 класів);
- Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08. 2013 р. № 1222 із змінами, додаток 2 (чинні для 6–11 класів);
- Інструкція з ведення класного журналу 5–11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06. 2008 р. № 496.
Оцінювання результатів навчання учнів 1-7 класів ліцею здійснюється з використанням 12-бальної системи (шкали), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.
Річне оцінювання здійснюється за системою оцінювання визначеною законодавством, результати такого оцінювання відображаються у Свідоцтві досягнень 1-3 класи та табелі навчальних досягнень 4-7 класи ліцею.
Види оцінювання
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, відповідно до законодавства, є формувальне, поточне (не поурочне) та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
Формувальне (поточне формувальне) оцінювання здійснюється у ліцеї у формі оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо).
Тематичне оцінювання здійснюється у 4-7 класах ліцею на основі поточного оцінювання із урахуванням проведеної для оцінювання проміжних результатів навчання діагностичної (контрольної) роботи або без проведення такої роботи залежно від специфіки навчального предмета чи інтегрованого курсу. Під час виставлення оцінки за тему результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються.
Семестрове оцінювання здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання у 4-7 класах та результатів контролю груп загальних результатів навчання у 1-3 класах (НУШ), відображених у Свідоцтві досягнень. Систему діагностувальних і контрольних робіт, у тому числі для перевірки рівня сформованості умінь певної групи загальних результатів, визначених у Свідоцтві досягнень, учитель планує і розробляє самостійно під час календарно-тематичного планування, керуючись Державним стандартом, освітньою і навчальною програмами та відповідно до кількості годин, передбачених навчальним планом на вивчення предмета чи інтегрованого курсу.
Річне оцінювання здійснюється на основі загальних оцінок результатів навчання за І та ІІ семестри.
Семестрова та річна оцінки можуть підлягати коригуванню (пункт 3.2. Інструкції з ведення класного журналу 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06. 2008 р. № 496; пункти 9, 10 Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07. 2015 р. № 762 (зі змінами).
Облік результатів тематичного, семестрового, річного оцінювання, оцінювання груп результатів навчання проводиться в класному журналі в окремих колонках без дати.
Оцінювання учнів 1-3 класів орієнтоване у першу чергу на обов’язкові результати навчання й орієнтири їх оцінювання, визначені Державним стандартом, та на очікувані результати навчання, передбачені навчальною програмою з відповідного предмета чи інтегрованого курсу.
Критерії для формувального оцінювання розробляються вчителем самостійно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів.
Якщо рівень результатів навчання учня визначити неможливо (через тривалу відсутність), у класному журналі та свідоцтві досягнень робиться запис «(н/а)» (не атестований(а).За рішенням педагогічної ради заклад освіти може визначити адаптаційний період, упродовж якого не здійснюється оцінювання учнів 1 класу ліцею. Таке рішення затверджується відповідним наказом керівника закладу освіти.
Оцінювання учнів 4–7 класів
Оцінювання учнів 4 – 7 класів у 2024-2025 навчальному році здійснюється за Критеріями оцінювання та Орієнтовними вимогами оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (див додатки).
При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми.
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому враховується динаміка особистих навчальних досягнень учнів з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри. При виставленні річної оцінки враховуються:
- важливість тем, які вивчались у І та ІІ семестрах;
- тривалість їх вивчення та складність змісту;
- динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом року;
- уміння застосовувати учнем набуті протягом навчального року знання тощо.
Семестрова і річна оцінки можуть підлягати коригуванню (пункт 3.2. Інструкції з ведення класного журналу 5–11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів; пункти 9–10 Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу.
При цьому потрібно мати на увазі, що відповідно до Положення про золоту медаль «За високі досягнення в навчанні» та срібну медаль «За досягнення в навчанні» (затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 17.03.2015 № 306, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 р. за № 354/26799) підвищення результатів семестрового оцінювання шляхом коригування не дає підстав для нагородження випускників золотою або срібною медалями.
У випадках, що не зазначені у методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України, рішення щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти приймає вчитель, керуючись правом на автономію у професійній діяльності. За потреби це рішення погоджується з керівником закладу освіти.
ДОДАТКИ
Критерії оцінювання у НУШ (1-3 класи)
Мовно-літературна освітня галузь
Мовно-літературна освітня галузь (іноземні мови)
Соціальна та здоров_язбережувальна освітня галузь
Громадянська та історична освітня галузь
Освітня галузь_Фізична культура_
Критерії оцінювання (4-7 класи)
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.Українська мова
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.Українська та зарубіжна література
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.ХІМІЯ
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів. Математика-фізика-інформатика
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів. Біологія
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.Географія. Природознавство
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів. Іноземні мови
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів. Мистецтво
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.Обслуговуюча праця
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.Основи здоров’я
Критерії-оцінювання-навчальних-досягнень-учнів.Природничі науки
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.Історія.Правознавство.Громадянська освіта